Начало » AMX Mod (X) » Локално компилиране на плъгини !
Локално компилиране на плъгини !
Потребителят е извън линияBunny
Тема: Локално компилиране на плъгини ! » 02.05.2019г. в 19:18:52ч. #0
Какво означава "локално" компилиране?

Описание : Компилиране е процесът на превръщане на .sma файл в .amxx, или по-точно на AMXX код в AMXX плъгин. Под термина "локално компилиране" се има предвид компилиране на плъгин чрез компилатор на вашия компютър, по-точно този в директорията на сървъра ви (compile.exe).

Защо е препоръчително да компилираме плъгините по този начин?
Силно препоръчвам да компилирате всичките си плъгини по този начин, тъй като ако ползвате онлайн компилатори или такива извън директорията на сървъра, възможно е да имате проблеми:
ако версията на компилатора е по-стара от тази на AMXX-а ви, плъгинът няма да тръгне изкарвайки грешки от типа на "invalid plugin version" и "bad load";
повечето онлайн компилатори нямат възможност за добавяне на собствени библиотеки (.inc файлове), тъй че ако плъгинът ползва такива, няма да можете да го компилирате или пък ще се компилира, обаче няма да работи.
ако добавите компилиран .amxx файл в сървъра, не можете да знаете какво има в него, тъй че огромна е вероятността някой да ви изпрати плъгин съдържащ "задни вратички" и после да се чудите как ви "хакват" сървъра.

Какви файлове са нужни за да мога да компилирам плъгин локално?
Просто трябва да имате работеща сървър платформа, която съдържа файла compile.exe в scripting папката.
Версията на AMXX-а, който се ползва в платформата трябва да съответства с тази на сървъра.
Ако нямате сървър/платформа на вашия компютър, можете да изтеглите готовия компилатор за 1.8.2 от тук.
Как става локалното компилиране на плъгин?
Много лесно:
просто трябва да "хвърлите" .sma файла в compile.exe;
ако компилацията е била успешна, компилираният .amxx файл ще го намерите в папката scripting/compiled;
взимате файла от папката и го добавяте/заменяте в plugins папката, където се намират останалите ви плъгини;
записвате името на плъгина в plugins.ini, ако го няма.


http://i.imgur.com/NyZELN1.gif

Какво да правим в случай, че имаме кода на плъгина, но не е в .sma файл?
Най-често във форумите ще получите готов код, вместо качен .sma файл. В такъв случай просто трябва да направите нов текстов документ и да го запазите с .sma разширение, като в него добавите кода.
Често срещани грешки:
при грешка от типа на "cannot read from file: име-на-файла" - липсва ви нужната библиотека (в случая име-на-файла.inc). Трябва да я изтеглите и сложите в папката scripting/include. Можете да изтеглите почти всички библиотеки от тук;
при грешка от типа на "symbol is marked as deprecated" - можете да я игнорирате. Показва се защото дадената функция е "стара" и има по-добър вариант за нея. Най-често се случва когато ползвате AMXX 1.8.3 и подобни грешки ще стават все по-чести с нови ъпдейти на АМХХ, тъй като нови, по-добри функции се добавят в системата. Ако не искате да се показва, трябва да замените функцията с новата, която е написана в самата грешка.


Ако имате някакъв проблем с правата тук от долу ще намерите и решението :

Опитайте да преместите компилатора извън C: или да му сложите отметката "стартирай като администратор".


Източник: AMXX-BG
Последна промяна от PaTaTyu на 04.07.2019, 02:33:06 pm, променена общо 5 път/и
Signature from » Bunny «
BEST

  •  Приятелски Банери Скрий


  •  CS Global Offensive

  •  Приятели Скрий

  •  Списък с членовете Скрий
  • Последно регистриран: Alex92
    Кой е на линия: Няма потребители през последните 10 минути.
    Общо на линия:
    Админи: 0
    Потребители: 0
    Гости: 10
    Общо на линия: 10